Részletes program
1. nap: Budapest - Moszkva
Elutazás Budapestről Moszkvába menetrend szerinti közvetlen járattal. Érkezés után transzfer a szállodába. Szállás Moszkvában (1 éj).
2. nap: Moszkva
Autóbuszos városnézés, melynek során meglátogatjuk a város legrégebbi emlékeit. Megtekintjük a Szófia rakpartot, a Megváltó Krisztus székesegyházat, a Novogyevicsij kolostort és a Lomonoszov Egyetemet. Itt rövid pihenőt tartunk, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik Moszkvára. A városnézés a Vörös Téren, a Vaszilij Blazsennij székesegyház megtekintésével ér véget. Fakultatívan megtekinthető a kihagyhatatlan, szintén a világörökség részévé vált Kreml. A Kreml területén található a Nagy Kreml Palota, a Lázár templom, az Uszpenszkij székesegyház, a Blagovescsenszkij székesegyház, az Arhangelszkij székesegyház, a Nagy Iván harangtorony, a Tizenkét Apostol temploma, a Pátriárkák palotája és a Kongresszusi Palota. Késő este indulás Kazanyba vonattal. A világ legnagyobb országát átszelő transzszibériai vasút szerelvényei Moszkvából indulnak és a legjelentősebb orosz városok érintésével érik el a Bajkál-tó partjához közel eső Ulan-Udet, ahonnan vagy Mongóliának fordulnak délre, vagy folytatják útjukat keleti irányba, egészen a Csendes-óceán partjáig, ahol a végállomás Vlagyivosztok. Érdekesség, hogy az oroszok a megtett távolságot nem kilométerben, hanem a vonaton töltött napokban (szutki) mérik. Minden vagonnak saját személyzete van, akik mindenben segítenek, és bármikor fordulhatunk hozzájuk, ha szeretnénk például teát inni. Szállás a vonaton (1 éj).
3. nap: Kazány
Reggel érkezés Kazányba, Tatárföld fővárosába, Oroszország hetedik legnépesebb városába, mely az ország egyik legrégibb települése. A várost 1005-ben bolgártörökök alapították, a település a későbbi időkben az Arany Horda fontos központjává vált. Kazany lakosságának egyik fele orosz, másik fele pedig tatár, e kettőség a muszlim és keresztény kultúra harmonikus keveredését adja, mely főként az építészetben mutatkozik meg. A város egyik legfontosabb látnivalója a Kazanyi Kreml, amely 2000-ben került fel az UNESCO Világörökség listájára. Jelenleg itt található Tatárföld elnökének rezidenciája, eredetileg azonban erődítményként szolgált. A létesítmény a Kazanka-folyó fölött magasodó dombon helyezkedik el. Itt található az egyetlen olyan, fennmaradt tatár erődítmény, ahol még felfedezhetők az eredeti városrendezési koncepció nyomai. Szállásunk elfoglalása után városnézés, melynek során elsőként a Kremlt keressük fel, majd látogatás a Qol Sharif mecsetnél, mely 2005-re készült el, amikor is a város 1000 éves fennállását ünnepelték. Ezt követően az eklektikus stílusú Tatár Elnöki Palota következik. Megállunk, hogy megcsodáljuk a ,,Minden vallás templomát", amelyet 1992-től kezdődően Ildar Khanov építtetett fel a saját költségéből. A katedrális különlegessége, hogy sajátosan ötvözi a világ fő vallásainak templomépítészetét: a római és az ortodox keresztényt, a muszlimot, a zsidót, a hindut és a zen buddhistát. Az épületegyüttesben ennek megfelelően megtalálható a hagymakupola, a mecset, a minaret, ,,Salamon első templomának falmaradványa'' és a tatár templomépítészet főbb építészeti jellemzői is. A ,,béke templomát" sohasem használták vallási célokra. Az épületet csak kívülről tekintjük meg. A főutcán magas tornyú, ortodox templomok és szuvenírboltok végeláthatatlan sora található, a városban sétálva megtapasztalhatjuk, hogy Kazany rendkívüli tiszta, rendezett, gazdag és igényes település, a helyi lakosok nagy része kimondottan ad magára, a nők elegánsak és feltűnően szépek. A város belső részein járva szinte múzeumváros-érzése van az embernek, olyan jó állapotúak az épületek, de szerencsére mégsem az, egyáltalán nem steril és unalmas. A városnézés után, szabadidőben bejárhatjuk Kazány különleges hangulatú belvárosát. Több érdekes, a látogatók által sokat fotózott emlékmű van a híres Baumann utcán. Ilyen például a kazányi macska szobor. Kazányi látogatása alatt vette észre Nagy Péter cár lánya, Erzsébet, aki betegesen rettegett a rágcsálóktól, hogy a macskáknak köszönhetően a városban alig van egér. Lehet, nem véletlenül született a legenda, a kazányi kandúr rengeteg mondának és mesének is hőse, aki vonzza a szerencsét és a bőséget. Gasztronómiai kalandozásra is indulhatunk, rengeteg lehetőség várja a látogatókat: tradicionális vagy ultramodern, orosz, tatár, európai vagy akár grúz étterem. Kipróbálhatjuk Tatárföld egyik nemzeti édességét, a chak-chakot, amely egy olajban sült, mézes, apró hengerekké formált tészta vagy az édestúrós-rizses-tojásos rétegelt pitét, a gubgyját. Szállás Kazányban (1 éj).
Tervezett szálloda: Ibis Kazan Hotel
4. nap: Szvijazsszk sziget
Reggeli után szabadidő vagy fakultatívan a festői szépségű Szvijazsszk szigetének látogatása. A Volga és a Szvijaga folyó összefolyásánál található sziget eredetileg erődítmény volt, majd az ortodox kereszténység fontos helyszíne lett. Az erődszigetet Rettegett Iván cár építtette négy hét alatt a Volgán több száz kilométerről leúsztatott faanyagból. A cár a legjobb és legtehetségesebb mestereit bízta meg az erőd építésével. Ezzel a cseremisz partizánok ellen védett helyen tudta őrizni a csapatait és a felszerelését, az erődből portyára induló katonái pedig a kazányi csapatokra jelentettek veszélyt. 1552. októberében a szigetről sikeresen irányította a kazányi erőd bevételét, ezzel teljesítve keleti misszióját. A sziget volt vallási központ, majd börtön is. Ma Szvijazsszk egy kis falu, a családok kedvelt kirándulóhelye, afféle tatárföldi Szentendre, a legtöbb egyházi épület felújítva fogadja a látogatókat. 1898-1906 között a Szent Istenanyáról készült ikon tiszteletére egy rendkívül látványos, fémkupolájú katedrálist építettek, közvetlenül emellett pedig egy ősi fatemplom található, melyet egyetlen nap alatt szögek használata nélkül, gerendákból állítottak fel. A régi fatemplomot felújították, de ügyeltek arra, hogy az eredeti állapotot minél jobban megőrizzék és bemutassák. A kirándulás keretében lehetőségünk nyílik megismerni a sziget kulturális örökségét, amelyek közt van templom, múzeum, kolostor és egyéb nevezetességek. Majd délután indulás Jekatyerinburgba. Az utazás során alkalmunk adódik a táj és a környező települések megfigyelésére. Szállás a vonaton (1 éj).
5. nap: Jekatyerinburg
A déli órákban a vonat megérkezik Jekatyerinburgba, mely az uráli régió fővárosa, Európa és Ázsia határpontja, melyet egy obeliszk is jelez. A város a Transzszibériai vasútvonal 1816-os kilométerénél, az Iszety folyó mentén terül el. 1723 tavaszán I. (Nagy) Péter cár rendelete értelmében az Iszety partján kezdték el Oroszország legnagyobb vasfeldolgozó üzemének építését. A település születésnapjának 1723. november 28-át tekintik, amikor az első üzem megkezdte munkáját. A települést ekkor nevezték el Jekatyerinburgnak I. Katalin cárnő tiszteletére. A vasfeldolgozó üzemnek otthont adó erődítmény korának legfejlettebb hadi építészeti szabályai szerint épült. A város európai jellege nemcsak a burg elnevezésében, hanem a terveiben is megnyilvánult. Ez az uráli iparvidék bölcsője. A városnézés során megcsodálhatjuk a 18-19. században épített orosz klasszicizmus épületeit. Az Októberi forradalom után II. Miklós cárt és családját ebben a városban végezték ki. Ellátogatunk az orosz cári család kivégzésének helyszínén megépített Mindenszentek katedrálisába. A több száz év óta uralkodó Romanov dinasztia uralmának az 1917-es forradalom vetett véget. II. Miklóst, feleségét, fiát és négy lányát 1918. július 16-án ölték meg a bolsevikok. A cári családot Jekatyerinburgban egy kereskedőtől kisajátított kétemeletes házban tartották fogva. Mivel a monarchisták Jekatyerinburg felé nyomultak előre, a cári család kiszabadításától rettegő bolsevikok a család kivégzése mellett döntöttek. Hogy milyen legendák és történetek övezik az utolsó orosz cárt és a családját? Ezt Jekatyerinburgban megtudhatjuk az idegenvezetőnktől. Szállás Jekatyerinburgban (1 éj).
Tervezett szálloda: Marins Park Hotel
6. nap: Jekatyerinburg
Reggeli után szabadidő a városban, majd transzfer a pályaudvarra és utazás Novoszibirszkbe vonattal. Szállás a vonaton (1 éj).
7. nap: Novoszibirszk
A déli órákban érkezés Novoszibirszkbe, a szibériai régió fővárosába, Oroszország 3. legnagyobb városába, mely egyben Szibéria legnagyobb városa, ipari, tudományos, kulturális és oktatási központja. 1893-ban alapították. A város életében ugrásszerű fejlődést hozott, hogy a Transzszibériai vasút építésének tervezése közben az akkori polgármester elérte azt, hogy innen induljon az Altaji elágazás. Innentől kezdve a Novoszibirszk rohamos növekedésnek indult. A többi szibériai városhoz hasonlóan Novoszibirszk gyarapodását az is elősegítette, hogy a II. világháborúban 50 üzemet ide evakuáltak a Szovjetunió európai területéről. Városnézésünk alatt láthatjuk a vasúti pályaudvart, amely egy régi gőzmozdonyos vonatra hasonlít. A Lenin téren megcsodáljuk Oroszország legnagyobb operaházát, amit a ,,Szibériai kolosszeumnak" neveznek. A Nyikolájevszkij sugárutat a világ leghosszabb, egyenes utcájának nevezik (7 km). Olyan, mint egy nyitott múzeum, szinte a város egész történetét bemutatja. Megtekintjük a Csodatévő Szent Miklós kápolnát, melyet 1913-ban a Romanov-ház fennállásának 300. évfordulójára építettek, de 15 év múlva lebontották. Napjainkban régi fényében tündöklik, újjáépítve. Felkeressük az Alekszandr Nyevszkij székesegyházat, mely a város első kőépülete volt. A forradalom után 20 évvel bezárták, sőt szerették volna lerombolni, ám szerencsére megmenekült, és falai között az egyik fontos ipari tervező intézet működött. 1988-ban kapta vissza az egyház és a későbbiekben teljesen felújították. A "Város kezdete" parkban, az Ob-folyó partján láthatjuk III. Sándor orosz cár emlékművét. Mögötte látható az 1897-ben megépült első vasúti híd egy régi, eredeti eleme is. Bár csak 2 vonala van az 1986-ban épült novoszibirszki metrónak, de nagy élmény kipróbálni! A főtérről metróval megyünk a városi piacra, ahol sok finomságot szerezhetünk be. Végül a Nyugat-szibériai vasúttörténeti múzeumot keressük fel, ahol nem csak a transzszibériai vasút történetével, de az orosz és szovjet korszak fantasztikus vonataival is megismerkedhetünk. Több mint 100 lokomotív 6 vágányon, börtön vonat, kórház vonat, hókotró vonat és sok más érdekesség várja az ide látogatókat. Szállás Novoszibirszkben (1 éj).
Tervezett szálloda: Azimut Hotel
8. nap: Novoszibirszk
Reggeli után a városnézés folytatása: felkeressük az Akadémiai várost és a helyi piacot is. Este transzfer pályaudvarra, indulás Krasznojarszkba. Szállás a vonaton (1 éj).
9. nap: Krasznojarszk
Érkezés Krasznojarszkba. A város a 19. században a szibériai kozákság központja volt. Krasznojarszk környéke 35 000 éve lakott terület, a cári Oroszország területi terjeszkedésének fontos állomása. A kozákok a 17. században szerezték meg ezt a területet és alapítottak várost. Gyakran innen indultak a felfedezők is, Bering is itt élt 1 évig, mielőtt elindult volna expedíciójára. Jelenleg kb. 1 000 000 fő a lakossága. A település a világ legnagyobb vízhozamú folyamán, a Jenyiszej két oldalán terül el, így fontos szibériai kikötőváros. A városnézés során felkeressük a Karaulnaja hegy tetején található kis kápolnát, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik az egész városra. Innen figyelték a kozákok a környéket és értesítették a lakosságot, ha támadtak a jenyiszeji kirgizek, mongolok vagy kalmikok. Azoknak is ismerős lehet ez a kilátó, akik még soha nem jártak itt, ugyanis ez látható a 10 rubeles bankjegyen. További látnivalók: 350. évforduló tere, Könyörgés temploma. Az elmúlt években több mint 100 szökőkutat létesítettek a városban, ezek közül láthatunk párat. Híres a krasznojarszki csokoládé, amelyből természetesen vásárolhatunk is. Szállás Krasznojarszkban (1 éj).
Tervezett szálloda: Krasznojarszk 3*
10. nap : Krasznojarszk
Reggeli után közelebbről is megismerkedünk a Jenyiszej folyóval egy 1 órás hajókázás keretében. Idegenvezetőnk tovább mesél még a városról és a folyóról. Majd elutazunk a város közelében lévő Sztolbi Nemzeti Parkba, ami a gyönyörű kilátást nyújtó szikláiról híres. A magas fenyvesekkel borított területen több mint száz, az óriási fák fölé magasodó kő oszlop (oroszul: sztolbi) található. Ezek közül van olyan, amely csak gyalogosan és van olyan, amely libegővel is megközelíthető. Mi ez utóbbival kapaszkodunk fel. Fent elénk tárul a szibériai tajga végeláthatatlan erdeje nyírfákkal és fenyőfákkal tűzdelve. Kora délután indulunk tovább vonattal Irkutszkba. Szállás a vonaton (1 éj).
11. nap: Irkutszk – Lisztvjanka - Bajkál-tó
Érkezés Irkutszkba a délelőtti órákban. A város az innen mintegy 60 kilométerre lévő Bajkál-tóból eredő Angara folyó mellett, az abba torkolló Irkut folyó partján fekszik. A transzszibériai vasútvonal építése során derült ki, hogy már régebben is lakott terület volt. A mai pályaudvar mellett találtak rá a Glazkovói nekropoliszra, mely több mint 7000 éves. Az irkutszki cölöpvárat 1661. július 6–án alapította Jákov Pohábov, jenyiszeji kozák, az Angara és az Irkut folyó találkozásánál.
Már 1671-ben megjelent a térképen, 1684-ben pedig város lett. Első kőépülete a több mint 300 éves Szpászkájá templom ma is kitűnő példája a szibériai barokk stílusnak. A város igazán fontos szerepet csak 1760-tól tölt be, amikor elérte a Moszkvából Szibériába vezető út. Innentől kezdve Szibéria kincseinek, illetve a Kínából érkező import áruk fontos átrakó pontjává vált. Városnézésünk során érintjük: Kírov tér, Városi Duma, Örök mécses, II. világháborús emlékmű, Lengyel templom, Szpasszkaja templom, kereskedők házai, 130. körzet (ahol a régi irkutszki faházak új életre keltek), Dekabristák múzeuma, helytörténeti múzeum, Znamenszki női kolostor, Kolcsák emlékműve. Ezt követően szabadidő a 130. körzetben. Majd utazás Lisztvjankába, a Bajkál-tó partjára. Szállás Lisztvjankában (2 éj).
Tervezett szálloda: Krestovaya Pad
12. nap: Lisztvjanka - Bajkál-tó
Elsőként ismerkedés Lisztvjanka faluval, és annak mindennapjaival. A faluból futnak ki a kiránduló- és túrahajók. A Bajkál-tavat az oroszok még ma is tengerként emlegetik, a burjátok és a mongolok pedig sokszor Dalaj-Nor, vagyis szent tenger néven. A világ legmélyebb tava, vize a Föld édesvízkészletének egyötödét teszi ki. A tavat és környező területet egyedi ökoszisztémájára tekintettel 1996-ban felvették a világörökségek közé. A tavat végig hegyek veszik körül. A tóban 27 sziget található, közülük a legnagyobb: Olhon-sziget. A tó vizének jellegzetessége, hogy nagyjából 40 méterig átlátszó. A vize rendkívül jó minőségű, magas az oxigéntartalma, alacsony az ásványianyag-tartalma. Az itt fellelhető állatfajok közül kiemelkedik a tó minden részén megtalálható bajkáli fóka vagy nerpa, a Föld egyetlen édesvízi fókafaja. Itt található a Bajkál-tavat kutató tudományos intézet és annak múzeuma is, a Bajkál Múzeum, illetve a Bajkáli Fóka Akvárium. Programunkat fakultatívan a Bajkál-tó múzeum meglátogatásával kezdjük, ahol megismerkedünk a tó keletkezésének történetével, illetve a bajkáli nerpával. A helyi szuvenír- és hal piacon akár szibériai féldrágaköveket is vásárolhatunk. Fakultatív program lehetőségek (Talci skanzen múzeum, sétahajózás, libegő), jelentkezés és fizetés a helyszínen az idegenvezetőnél.
13. nap: Irkutszk - Budapest
A menetrend függvényében hazautazás Irkutszkból moszkvai átszállással Budapestre.
UNESCO Világörökségi helyszínek:
- Moszkva - Kreml, Vörös tér, Novogyevicsij kolostor
- Kazány - Kreml
- Bajkál-tó (természeti)
Fontos információk:
Beutazási feltételek
Folyamatosan frissülő beutazási feltételekről ITT tájékozódhat.
Várható menetrend (változhat)
Légitársaság: Aeroflot
A légitársaság fenntartja a jogot a menetrend változtatásra.
Vízum
Magyar állampolgároknak Oroszországba történő utazáshoz vízum szükséges.
Mi szükséges az vízumhoz?
- Az eredeti útlevél. Az útlevél érvényességének 6 hónappal meg kell haladnia a hazaút dátumát. Új útlevél készíttetése szükséges, amennyiben szakadt oldal van az útlevélben, főleg a fényképes lapnál.
- 1 db fél évnél nem régebbi színes igazolványkép, 3,5 x 4,5 cm-es szembe nézetű (a vállak is szembe legyenek), kizárólag fehér hátterű.
- Betegség-, baleset-, poggyászbiztosítás (BBP) a teljes kint tartózkodás idejére.
További tájékoztatással kapcsolatban forduljanak kollégáinkhoz.
Utazás a vonaton
Menetrend szerinti vonatokkal utazunk, amelyeket a helyi lakosok is használnak, tehát ezek nem turista vonatok.
Elhelyezés a vonaton
Az elhelyezés a vonaton 4 ágyas fülkékben történik. Akik kifizették a kétágyas vagy az egyágyas felárat, azok négyágyas fülkében kerülnek elhelyezésre, csak ketten vagy egyedül (a fizetett felárnak megfelelően). Irodánk törekszik arra, hogy a csoport tagjait egy fülkében helyezze el, de ez nem jelenti azt, hogy egy fülkében csak azonos neműek kerülhetnek elhelyezésre. Előfordulhat az is, hogy a csoport létszáma vagy a szabad vonathelyek miatt, olyan utasok is lesznek a fülkében, akik nem a csoportunk tagjai.
TIPP - Sokszor előfordul, hogy egy 3 főből álló társaság megvásárolja a negyedik utas helyét, hogy ne legyenek egy fülkében idegennel.
A 4 ágyas fülkékben 2 alsó és 2 felső ágy található. Utas kívánságként fel tudjuk venni az igényt arra, hogy az utazó alsó vagy felső ágyat kér, de a kívánságot nem tudjuk garantálni. Az utas kívánságokat időrendi sorrendben tudjuk figyelembe venni.
Csomagok a vonaton
Megkérjük az utasainkat arra, hogy a lehető legkevesebb poggyásszal utazzanak! A vonatról történő le- és felszállásnál mindenkinek önmagának kell emelnie és vinnie a csomagját. Az átszállásoknál esetleg lépcsőzni is kell, illetve a vonatfülkékben a nagyméretű csomagoknak nem lesz hely. Bizonyos állomások esetében felújítási munkálatok zajlanak, emiatt a vonattól nagyobb kerülővel juthatnak el az autóbuszhoz vagy az autóbusztól a vonathoz.
Tisztálkodás a vonaton
A vonaton csak WC és kézmosó áll rendelkezésre, minimális tisztálkodási lehetőséggel. Érdemes a poggyászukba szappant, WC papírt, kéztörlő törülközőt és fertőtlenítő „higi” kendőt bekészíteni. Az éjszakai alváshoz takarót és ágyneműt biztosítanak.
Étkezés a vonaton
Az étkezés a vonaton kétféleképpen történik. Az egyik lehetőség az étkező kocsiban való fogyasztás, a másik pedig az önellátás. Elsősorban önellátásra készüljenek, mert az étkező kocsi megléte kiszámíthatatlan. Az önellátás úgy oldható meg, hogy a vonat indulása előtt mindenki vesz magának ennivalót. A csoportunk ebből a célból be fog menni élelmiszerüzletekbe, ahol bevásárolhatnak maguknak. Evőeszközöket és az étkezéshez szükséges holmikat készítsenek be a poggyászukba. A vonaton a vagonokban ivásra alkalmas forró vizet biztosítanak.
A vonaton tilos a dohányzás és az alkoholfogyasztás.
A Transzszibériai vasút és a Bajkál-tó körutazás kiegészítő utazási feltételei:
Ezen program esetében az előleg mértéke 40%.
A vonatjegyek lefoglalásához az útlevelek másolata szükséges, kérjük, már a megrendeléskor adják le a kollégáinknak.
A vonatjegyek jegykiállítás után nem visszatéríthetők. A vonatjegyeket 95 nappal az indulást megelőzően állítjuk ki.
Vörös tér és Lenin mauzóleum
Tájékoztatjuk az utasainkat arról, hogy a Vörös tér és a Lenin mauzóleum különleges helyszínek, amelyek kremli őrség hatáskörébe tartoznak. Sajnos előfordulhat, hogy különböző rendezvények, avatások, egyéb hivatalos és nem hivatalos események miatt előzetes tájékoztatás nélkül a tér lezárásra kerül, a mauzóleum pedig zárva tart.
A program indításához szükséges minimális létszám 15 fő, maximális létszám 30 fő.
Az étkezések helyi éttermekben: kb. 5-15 Euro/alkalom.
Társítási garancia
A társítási garancia logóval feltüntetett utak esetében nem kell egyágyas felárat fizetnie az utasnak, ha nem sikerül mellé utas társat találnunk.
Feltételek:
- Legkésőbb 2 hónappal az indulást megelőző időpontig szükséges jelentkezni. (Az ettől eltérő esetek egyenként, külön elbírálás alá kerülnek.)
- A körutazáson TÖBB hely is legyen még szabadon. (Vagyis: az utolsó helyre társítási garanciával nem lehet jelentkezni.)
Az oldal tetején, a „Miért ez az út?” felületen keresse a társítási garancia feliratot.
Kizárólag az adott felirattal feltüntetett utaknál vállalunk társítási garanciát.
Útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítás
Útlemondási (storno) biztosítást minden szolgáltatás részvételi díjából számolunk. Az útlemondási biztosítás mértéke: 2,5%
Amennyiben az útlemondási és BBP (betegség-, baleset-, poggyász) biztosítást együtt rendelik meg, abban az esetben útlemondáskor az utast nem terheli önrész a következő esetekben:
Utas Covid-19 megbetegedése (ezen belül pl. indulást megelőző 14 napon belül pozitív PCR teszt eredmény esetén is), sürgősségi körházi fekvőbeteg gyógykezelése, elhalálozása, vagy a következő típusú baleseti sérülései: csonttörés, szalagszakadás, legalább III. fokú égési sérülés.
Minden egyéb esetben az önrész: 20%
A BBP biztosítás további előnye, hogy esetleges járattörlés vagy repülőgép késése esetén 150 EUR összeghatárig fedezik a légitársasági kártérítés behajtásának ügyintézési költségét, amennyiben az arra specializálódó cégen keresztül történik az ügyintézés. (Utasbiztosítás szabályzat G pontja.) További részletekről érdeklődjön kollégáinknál.
Biztosításokra vonatkozóan 2022. január 1-től az EUB Biztosító feltételei az érvényesek.
A biztosításokról bővebben IDE KATTINTVA tájékozódhat.