Telefon: +36 1 354 3990

Iroda: 1054 Budapest, Kálmán Imre u. 14.

A nők
Tiziano és Modigliani szemével
 
11 900 Ft
/fő, autóbusszal, önellátással
2021. október 30.
 
Utazás:

felsőkategóriás autóbusszal

Elhelyezés:

nincs

Ellátás:

nincs

Utazás:

felsőkategóriás autóbusszal

Elhelyezés:

nincs

Ellátás:

nincs

Miért ez az út?

 

1. Akár 2 nagyszabású időszaki kiállítást is meglátogathat, előre foglalt, konkrét időpontra foglalt jegyekkel, sorban állás nélkül.

2. Művészettörténész idegenvezető kíséri az utazást, aki a tárlatokon is magyar nyelvű vezetést tart.

3. A kiállítások tematikájához igazodik a városnézésünk, így azok is számos újdonságot tudhatnak meg, akik már többször jártak Bécsben.

 

 

Kultúra

Audio guide készülék

Világörökségi helyszín: Bécs belvárosa

Részletes program

Utazás előtt ráhangolódásként:

2019-ben, Tintoretto születésének 500. évfordulóján mutatták be A művészet templomai - Tintoretto: Egy lázadó Velencében c. olasz dokumentumfilmet.

A látványos film a 16. század legkiválóbb velencei művészei, Tintoretto, Tiziano és Veronese közötti rivalizálást mutatja be. Tintoretto életén és vásznain keresztül megismerhetjük a korabeli Velencét, és az is feltárul, milyen hatással volt a pusztító pestisjárvány a város mindennapjaira és művészetére.

Ha könnyedebb szórakozásra vágynak, akkor érdemes elolvasni Ken Follett: A Modigliani-botrány c. könyvét, ahol egy fiatal angol művészettörténész lány párizsi vakációja során eddig ismeretlen Modigliani-festmény nyomára bukkan, és barátjával a kép felkutatására indul. Kiderül, hogy Modigliani ezt a képet állítólag kábítószer hatása alatt festette, majd egy livornói rabbinak ajándékozta, aki egy aprócska olasz faluba, Poglióba vonult vissza, és 1920 körül bekövetkezett halála óta senki sem tudja pontosan, mi lett a sorsa a maga nemében páratlan remekműnek. Útjuk során számos akadályba ütköznek és kiderül, hogy nem csak ők keresik a képet…

Program:

1000 ART programunk keretében Bécsbe látogatunk, ahol művészettörténész idegenvezetőnk segítségével A nők Tiziano szemével: szépség – szerelem – költészet c. kiállítást nézzük meg.

A bécsi Szépművészeti Múzeum a 2021 őszén nyíló nagyszabású időszaki tárlatát Tizianonak, a velencei érett reneszánsz egyik legnagyobb festőjének szenteli. Kegyeiért nemcsak az arisztokrácia krémje, a bíborosok, hercegek, de a császár és a pápa is versengett, így többször a művészettörténészek úgy utalnak Tiziano Vecelliora, mint aki a „királyok festője, festők királya”.  

Arcképfestészetében megteremtette az ideálportré és a jellemábrázolás egységét, amelyben nemcsak a modell szociális helyzetére utalt, hanem egész személyiségére is. A képekre ráfestette a rangra, foglalkozásra és hatalomra utaló jeleket és jelképeket, megelőlegezve ezzel a 17–18. századi portréfestészet jellegzetességeit.

A női nemet egyedülálló módon ábrázolta, hiszen képein a nők érzékien, de az intellektusukat is megmutatva; elegánsan, de ugyanakkor idealizáltan jelennek meg. A kiállított mintegy 50 festményen jól megfigyelhetjük a kor divatját, a szövetek textúrája, a frizurák és a pazar, drágakövekkel és gyöngyökkel díszített ékszerek segítségével.

A 20 Tiziano kép mellett a velencei iskola legnagyobbjai, Veronese, Tintoretto, Palma Vecchio, Paris Bordone és Giorgione női portréábrázolásai is megjelennek.

Giorgione csupán tíz év alatt alkotta meg bámulatos életművét, mégis iskolateremtő a festészete. Lágy ecsetkezelése és színezése nyomán szinte nem is festői alkotások kerültek ki kezei közül, hanem a kor női szereplőit a maga valóságában figyelhetjük meg.

Paolo Veronese, a szín és a fény, az ünnepélyes színpadi kompozíciók, a pompás díszletek festője, az érett velencei reneszánsz nagymestere volt. Képeinek szereplői jobbára korabeli velenceiek, így igazán korhű ábrázolásokat kaphatunk képei által a XVI. századi divatról és hajviseletről. Bár Veronában született – amire a neve is utal –, alkotásainak javát Velencében készítette, ahol Tizianóval is együtt dolgozott a Dózsepalota freskóin.

Bár minden művésznek megvolt a saját, egyéni stílusa, a velencei reneszánsz legjelentősebb képviselői természetesen rivalizáltak is egymással. Tintoretto tisztességtelen eszközökhöz is folyamodott, hogy a velencei udvarban dolgozó Tiziano egyeduralmát megtörje: nemegyszer valószerűtlenül alacsony áron kínálta saját képeit, sőt, néha ajándékba adta azokat. Ugyanakkor Tizianót sem kellett félteni: egy anekdota szerint, amikor Tintoretto egy darabig a műhelyében dolgozott, az idős mester elkergette az ifjabbik festőt és kizárta egy pályázatból.

Tintoretto célja a mozgalmas festészet megteremtése volt, érdekelték a színek és fényhatások, a kontrasztok, a belső feszültség és tűpontos jellemábrázolás. Érdekes adalék, hogy látomásszerű műveinek fő titka az üvegpor: a velencei mesterek gyakran keverték a festékhez, ezáltal érve el, hogy a festmények „belülről” ragyogjanak.

A kiállítás tematikájára építkezve városnézésünk fókuszában is a nők állnak majd. Bécs történetében számos erős és inspiráló nő szerepel, a legismertebbek talán Mária Terézia és Sisi. Mária Terézia negyven évig abszolút uralkodóként kormányozta Európa egyik legnagyobb birodalmát, miközben a mai nők számára ismert helyzetben állt: egyensúlyt próbált teremteni köz- és magánélete között, miközben nőként és anyaként a karrierjét építgette.

Erzsébet királyné gyönyörű és elegáns nő volt, férje, Ferenc József császár élete végéig istenítette és szerette. Sisi nem a 19. század végének volt a jellegzetes nőtípusa, hanem már a 20. századi modern asszony életvitelét, gondolkodásmódját testesítette meg. Ezért sem találta helyét a konzervatív bécsi császári udvarban, s bolyongott magányosan egyik országból a másikba udvarhölgye kíséretében. Sisi fontosnak tartotta a sportolást, rendszeresen diétázott, hogy megőrizze karcsúságát, liberális újságírókkal barátkozott, szerette H. Heine költészetét, s maga is sok verset írt a nagy német költő stílusában. 

Napjainkban is számos inspiráló nő él Ausztriában például Gerlinde Kaltenbrunner, aki hegymászóként oxigénpalack nélkül az összes 8000-es hegycsúcsot legyőzte és a National Geographic is az Év Felfedezőjének választotta vagy Elfriede Jelinek, Nobel-díjas írónő.

Délután, akinek kedve van, még egy nagyszabású kiállítást nézhet meg művészettörténész idegenvezetőnkkel az Albertinában, ahol Modigliani – Picasso időszaki tárlatát látogatjuk meg.

Az Amedeo Modigliani halálának századik évfordulója alkalmából rendezett kiállításon, a művészt most először nem alkohol és drogok hatása alatt álló bohémnak, hanem az avantgárd vezető művészeként mutatja be.

Modigliani Ausztriában ünnepelt aktjaival, kiemelkedő portréival, valamint szobraival mutatkozik be, amelyek ritkán láthatók Európa múzeumaiban. A kiállítás nagy közmúzeumok alkotásaiból, valamint Amerika és Ázsia legismertebb magángyűjteményeiből áll össze.

Ami egyedi az aktjaiban, ez a teljesen szabad érzékiség, a női test nagyon közeli megfigyelése. Eltűnik a szokásos távolság a modell és a festő között. A korabeli művészek is foglalkoztak a műfajjal, de sokan, például Picasso és Matisse teljesen „szétverték” a női testet.

Modigliani ellenben a legnagyobb tisztelettel kezelte; egyértelműen érződik az erotika, és ez az, ami túl erős volt a közönség számára. Vannak modellek, akik a képeken olyan erősen pillantanak bele a néző szemébe, hogy nehéz elfordulni – hiába maszkszerű az arc, ezeknek a tekinteteknek nem lehet ellenállni.

A rá jellemző hosszúkás arcok és nyakak az akkor „divatos”, primitív művészethez való rajongásból erednek. Az afrikai maszkok is hatottak rá, de ugyanennyire a gótikus szobrok elnyújtott alakjai vagy az itáliai manierizmus is. Viszont nem érdemes rámutatni egy képre, hogy egyértelműen „ez meg ez” a hatás látszódik rajta, mert Modiglianinál sokféle inspiráció keveredett, és ezeket nagyon egyéni módon gyúrta össze.

Modigliani életművét a tárlaton olyan művészek jellegzetes kulcsműveivel állítják össze, mint Pablo Picasso, Constantin Brâncuşi és André Derain, valamint az úgynevezett „primitív” - őskori, archaikus és nem európai - civilizációk műtárgyai.

 

UNESCO Világörökségi helyszín 
  • Bécs történelmi központja

További információk

Indulás: 07:00 Olof Palme sétány, Műjégpálya előtt
Találkozó: 06:45

Csatlakozási lehetőségek (kérjük, foglaláskor előre jelezze)
07:30 Budapest- Budai oldal, OMV benzinkút (Budaörsi út 112.)
08:00 Tata - Lukoil kút (Győri út)
08:40 Győr - Tesco pakoló (Királyszék út 33.)

A programváltoztatás jogát fenntartjuk. A jelenlegi helyzetre való tekintettel az utazás indulásáról indulás előtt 7 nappal döntünk.

Árak és indulás
Indulás - visszaérkezés
Utazás hossza
Ár
 
2021.10.30. - 2021.10.30.
1 nap / 0 éj
11 900 Ft
Foglalás

A foglalás gombra kattintva elsőként az utazás végösszege kalkulálható.
Ha az ajánlat megfelelő, akkor ugyanazon a felületen a foglalás is elkészíthető.

AZ ÁR TARTALMAZZA
  • az utazást felsőkategóriás autóbusszal
  • a magyar nyelvű művészettörténész csoporkísérőt
  • a megadott tematikus programokat 
  • az audioguide készüléket
AZ ÁR NEM TARTALMAZZA

EGYÉB KÖLTSÉGEK

  • BBP utasbiztosítás (Aegon)
    - Basic: 590 Ft/fő/nap
    - Extra: 790 Ft/fő/nap
    - Exclusive: 1.090 Ft/fő/nap
  • útlemondási biztosítás köthető
    5%
  • helyszínen fizetendő belépőjegyek
    - Tiziano kiállítás: 23 EUR
    (65 év felettieknek: 19 EUR)

    - Modigliani kiállítás: 17 EUR
    (65 év felettieknek: 13 EUR)
  • ülőhely választási felár (1-3. sor)
    3 000 Ft
  • ülőhely választási felár 
    1 500 Ft
Kérdése van az útról?
Kérdezze szakértőnket!
Gim-Alé Krisztina
+36 (1) 207 8224
Visszahívás igénylése

vagy kérjen visszahívást!

Visszahívás igénylése

Az adatvédelmi nyilatkozatot elfogadom. (megtekintés)

8 nap / 7 éj
tetszőleges időpont


128.000 Ft/főtől

4 nap / 3 éj
tetszőleges időpont


145.000 Ft/főtől

11 nap / 10 éj
2021.09.25. - 10.05.
Összesen 2 időpontban

465.000 Ft/főtől

Kapcsolódó magazin